
Premierowe przedłużki UNI.XT RDM/SDM wyposażone zostały w nowo zaprojektowaną stopę, w której znajdziemy nowy system bloczków - pasujący do większości naciągów wszytych w żaglach innych firm niż North'a. Teraz nie będziemy musieli przejmować się tym, czy bloczki w żaglu mamy wszyte pod kątem 0 czy 90 stopni. Drugą innowacją jest kształt stopy, umożliwiający zaparcie się dwoma nogami podczas wybierania po maszcie. Ma to zmniejszyć obciążenie kręgosłupa i ułatwić cały proces.

Również w paletach X.BASE nie zabrakło ciekawostek. Pierwszą z nich jest wysokość palety. Według Northa nowa paleta jest najniższą konstrukcją na rynku wśród palet z centralnie położoną śrubą. Do palety możemy podłączyć tradycyjny przegub X.JOINT lub innowacyjny przegub X.TENDON, zbudowany z nowo opracowanego materiału firmy BASF, który szczyci się 50% większą wytrzymałością od standardowych przegubów tego typu. Nie zapomniano też o względach bezpieczeństwa. Nawet jeśli komuś taki przegub pęknie, w jego środku znajduje się bardzo wytrzymała linka.
Na informacje o dostępności oraz cenie tych produktów niestety jeszcze musimy poczekać.
Fot. http://blog.cliniquedelaplanche.com