Przedstawiamy kolejną już nowość ze stajni F2. Tym razem całkowitej przemianie uległ model dedykowany do konkurencji Super-X. Eliminator który zdążył się już dobrze przyjąć na rynku zostanie od przyszłego sezonu zastąpiony całkiem nową konstrukcją o nazwie XTC.
Nowa deska, ma być wedle zapewnień konstruktorów, jeszcze bardziej uniwersalna. XTC może być używany zarówno jako deska slalomowy z zastosowaniem 4 uchwytów na stopy lub jako deska freeride/freestyle z użyciem tylko 3 footstrapów.
XTC dedykowany jest dla tych którzy chcą od windsurfingu wszystkiego prócz jazdy na falach. Widać, że po niedawnym zachłyśnięciu się specjalistycznymi deskami, wśród producentów wraca moda na super uniwersalne konstrukcje.
Patrick Diethelm nie zastosował w tym modelu (wycięć w rufie deski - cut outs) wzmocnił jednak wydatnie V na 30 centymetrowym odcinku rufy.
F2 XTC w odróżnieniu od poprzednika będzie również dostępny w wersji limitowanej (Carbon Kevlar Sandwich) lżejszej o 1 kilogram. Standardowa wersja dostępna będzie bez Kevlaru.

Długość – 238 cm
Szerokość – 58 cm
Pojemność – 91 L
Waga 7.1 kg LE – 6.1 kg
Statecznik – 28 cm
Żagle 4.0 – 6.5 m2
F2 XTC 103
Długość – 240 cm
Szerokość – 62 cm
Pojemność – 103 L
Waga 7.5 kg LE – 6.5 kg
Statecznik – 30 cm
Żagle 4.5 – 7.0 m2
F2 XTC 115
Długość – 242 cm
Szerokość – 67 cm
Pojemność – 115 L
Waga 7.8 kg LE – 6.5 kg
Statecznik – 32 cm
Żagle 5.0 – 7.5 m2