W tym sezonie F2 wyraźnie wybija się wśród konkurencji dużą ilością prezentowanych innowacji konstrukcyjnych. Prezentowaliśmy już na naszym serwisie nowatorskie konstrukcje: F2 - Missile oraz F2 – SX . Austriacki producent przygotował już również kilka ciekawostek na przyszły sezon: F2 - FX 2006 oraz F2 – Missile II

Tym razem wracamy do nowatorskiego rozwiązania kryjącego się pod nazwą Air Pipes.
Patrik Dietelm shaper i team-rider F2 zaskoczył wszystkich jako rewelacyjny projektant nowej linii desek F2. Jego techniczne innowacje odgrywają główną role w nowej koncepcji kształtu desek: DoubleConcaves, Tail-Cut-Outs oraz Air Pipes pozwalają na maksymalnie szybką jazdę, przy zachowaniu pełnej kontroli nad deską.

Na szczególną uwagę zasługuje rozwiązanie kryjące się pod nazwą Air Pipes. Płynąc w ślizgu, podciśnienie powstające przy stateczniku powoduje gorsze prowadzenie deski, zmniejszając jej prędkość, czego konsekwencją mogą być spinout'y. W nowych deskach do Formuły (FX), w deskach slalomowych (SX) oraz nowym Missilu zastosowano rewolucyjną innowację: Air Pipes (kanały powietrzne). Kanały te to po prostu otwory wywiercone w desce, które ciągną się od pokładu, aż do dna. Ważne jest, aby wylot kanałów znajdował się w strefie Tail Cut Out (wycięcia na rufie deski). Powietrze wpadające przez kanały wypycha próżnię powstałą pod deską, co powoduje przyspieszenie. Kanały wlotowe nie mają wpływu na działanie statecznika.