ROZPOZNANIE Uszkodzenie było na pozór niewielkie - trudno zauważalna rysa na styku pokładu i skrzynki statecznikowej. Jednak już tak niewielkie pęknięcie mogło powodować nasiąknięcie deski wodą. Przy tego rodzaju uszkodzeniu statecznik, mimo zamocowania w skrzynce, posiada wyraĽny luz spowodowany zmiażdżeniem pianki i styropianu po bokach skrzynki. Przy zbyt póĽnym rozpoznaniu awarii mogłoby dojść do całkowitego wyrwania skrzynki, co wiązałoby się ze znacznie większą i trudniejszą robotą.
SZLIFOWANIE Pierwszą czynnością jest zeszlifowanie laminatu z dna deski na powierzchni ok. 5 cm od skrzynki statecznikowej. Najlepiej użyć do tego szlifierki kątowej, ale należy przy tym pamiętać, aby zbyt mocno jej nie przyciskać. Maszyna o zbyt dużej ilości obrotów momentalnie może zrobić niepotrzebną dziurę. Nas interesuje zeszlifowanie laminatu pod kątem (mniej na obrzeżu, więcej przy skrzynce) tak, by dostać się do styropianu i pianki wypełniającej skrzynkę dookoła. Szlifujemy po skosie aby uzyskać tzw. fazę.

FREZOWANIE Kolejną czynnością poprzedzającą laminowanie jest pozbycie się pianki okalającej skrzynkę. Została ona nieco zmiażdżona przez siły jakie działały na statecznik w czasie pływania. Czynność tą można wykonać na różne sposoby, przy użyciu np. dłuta i pilnika, jednak najdokładniej zrobimy to posługując się frezarką.



SZPACHLOWANIE Po zastygnięciu laminatu zeszlifowujemy go i nakładamy szpachlówkę poliestrową (najlepiej samochodową). Po zastygnięciu jeszcze raz szlifujemy, nakładamy ponownie szpachlówkę i tak aż do uzyskania pożądanego poziomu.
KOSMETYKA Zaszpachlowaną powierzchnię szlifujemy bardzo drobnym papierem. Po odtłuszczeniu (najlepiej.acetonem) przystępujemy do malowania. Najlepiej jest użyć farby akrylowej w sprayu. Na koniec bardzo drobnym papierem wodnym możemy zeszlifować nierówności wynikłe z pokrycia dna farbą.
Jeśli awaria jest na tyle poważna, a deska drogocenna, że boicie się samemu zabrać się za naprawę, to zdecydowanie polecam zwrócenie się do fachowca. Będziecie mieli wówczas pewność i gwarancję, że po naprawie wasza deska będzie pływać co najmniej tak dobrze jak przedtem. Jeśli osobiście nie znacie żadnego szkutnika, któremu moglibyście powierzyć swoją deskę, napiszcie lub zadzwońcie do redakcji, a my damy wam namiary na ludzi sprawdzonych.

Zapraszamy na windsurfingowe WYJAZDY SZKOLENIOWE z Mariuszem Golińskim ->>>>>
Zobacz pełną ofertę WINDSURFINGOWYCH FILMÓW SZKOLENIOWYCH ->>>>