Płynąc w ślizgu ostrzymy do wiatru. Wczepiamy się z linki trapezowej zwieszając ciężar ciała na wyprostowanych rękach. Wyjmujemy nogi ze strzemion – tylna noga wędruje w okolice pomiędzy przednimi i tylnimi uchwytami a przednią nogę ustawiamy przed strzemionami. Cały czas ostrzymy do wiatru zwiększając obciążenie burty nawietrznej. Coraz mocniej pochylamy pędnik na rufę. Aby zwiększyć stabilność możemy przenieść przednią rękę z bomu na maszt. Przenosimy ciężar na tylnią nogę dzięki czemu deska zaczyna mocniej ostrzyć do wiatru. Jednocześnie przesuwamy nogę przednią w okolice stopy masztu. Mocno wybieramy żagiel. Deska dochodzi do linii wiatru.
ZOBACZ SEKWNECJE ZWROTU NA WIATR >>>>
Zaraz po przekroczeniu deską linii wiatru puszczamy tylnią ręką bom i chwytamy nią za bom przy maszcie na drugim halsie (ręce przez moment krzyżują się). Jednocześnie starym się jak najszybciej przejść stopami z jednej strony deski na drugą do ustawienia na nowym halsie.
Im mniej wyporna deska tym przejście musi być szybsze i musimy unikać obciążania dziobu deski. Należy również przyśpieszyć sam moment zmiany halsu - tak, że w przypadku bardzo małych desek przejście na drugą stronę powinno nastąpić dużo wcześniej zanim deska osiągnie linie wiatru i wytraci całkowicie prędkość.
Po przejściu na drugą stronę przenosimy tylnią rękę do chwytu za bom za linką trapezową. Musimy jak najszybciej odpaść od wiatru. W tym celu przesuwamy lekko pędnik do przodu i na stronnę nawietrzną i obniżamy pozycję, przesuwając do tyłu i uginając tylnią nogę. Wybieramy żagiel. Przednia noga pozostaje wyprostowana przekazując ciąg żagla na stopę masztu. Deska zaczyna szybko odpadać i nabierać prędkości. Możemy rozpocząć pływanie na nowym halsie.
BŁĘDY

Przejście na drugi hals przed przekroczeniem linii wiatru może skończyć się upadkiem. Jedynie gdy płyniemy na desce o bardzo małej wyporności przejście na drugi hals wykonujemy zanim deska dojdzie do linii wiatru. Dzięki temu deska o bardzo małej wyporności nie zdąży wytrącić całkowicie prędkości i jej wypór dynamiczny ułatwi nam wykonanie zwrotu. W innym przypadki przejście za wcześnie lub za póĽno może utrudnić albo nawet uniemożliwić wykonanie zwrotu.

Zwłaszcza w przypadku desek o małej wyporności należy unikać podczas zwrotu dociążania ciężarem ciała okolicy przed masztem. Dociążenie dziobu małej deski natychmiast spowoduje przytopienie jej dziobu i nieunikniony upadek do wody. Im mniej wyporna deska tym przejście musi być szybsze i musimy unikać obciążania dziobu deski

Zbyt wolne rozpoczęcie zwrotu i zmiana halsu spowoduje zatrzymanie deski a w przypadku deski o małej wyporności nawet jej podtopienie. Im mniej wyporna deska tym przejście musi być szybsze i musimy unikać obciążania dziobu deski. Należy również przyśpieszyć sam moment zmiany halsu nawet przed przekroczeniem linii wiatru.