
Ze względu na swoją innowacyjność, aparat dedykowany jest na razie osobom z co najmniej jedną nogą sprawną, jednak już na tym etapie większość zespołów urządzenia została zaprojektowana tak, by możliwe było zwiększenie zakresu niepełnosprawności. Choć żegluga ślizgowa jest umożliwiona, to zważywszy na względy bezpieczeństwa, założenia ograniczają ją jedynie do żeglugi wypornościowej.
Dodatkowymi założeniami są: Umożliwienie wykonywania zwrotów zarówno przez sztag i przez rufę
- Wykorzystanie seryjnej deski (w pracy wykorzystano deskę Naish Kailua 230 z 2008 roku)
- Utrzymanie masy żeglarza równej 80 kg
- Zgodność z normami międzynarodowymi dla sprzętów produkowanych dla osób niepełnosprawnych
- Niedopuszczenie lub ograniczenie możliwości wystąpienia zagrożeń, takich jak wywrotka, katapulta, capsizing i inne.

Konstrukcja została zrealizowana w postaci krzesełka poruszającego się po pokładzie deski, po dwóch prowadnicach. Dzięki odpowiedniemu dobraniu krzywizny oraz rozstawienia prowadnic, krzesełko obniża się w miejscach, w których pędnik powinien być bardziej dociążony oraz podnosi się w miejscach wykonywania zwrotów. Dociążenie pędnika może odbywać się jeszcze na dwa dodatkowe sposoby. Pierwszy, na brzegu, polega na ustaleniu wysokości nóżek, na których znajduje się krzesełko, drugi, w trakcie żeglugi, odbywa się poprzez przesuwanie krzesełka w stronę burty, za pomocą dźwigni. Zakres przesuwu krzesełka w stronę burty to 15 cm (12 blokowanych pozycji).
Nóżki krzesełka spełniają jeszcze trzy dodatkowe funkcje. Po pierwsze dostosowują wysokość układu dla deskarzy o różnym wzroście, następnie pozwalają regulować kąt pochylenia krzesełka i ostatecznie tłumią drgania powstające podczas żeglugi.

Dodatkowym zabezpieczeniem, zapobiegającym wywrotce są dwie płyty o łącznej masie 20 kg, zamontowane bezpośrednio na pokładzie, które przy szerokości deski 100 cm, dają maksymalny moment zapobiegający odwróceniu deski równy 100 Nm. (jeśli chcielibyśmy sobie wyobrazić to działanie, możemy przyrównać je do trzymania 10-cio kilogramowego odważnika na drążku o długości jednego metra).

Autorem pracy jest:
Bartłomiej Ręgowski