
Na początku należy zrobić oględziny uszkodzeń, oraz określić materiały potrzebne do naprawy. Rozkładamy żagiel na równym, czystym oraz gładkim podłożu i wyciągamy z niego wszystkie listwy.
Następnie należy wypruć wszystkie szwy łączące uszkodzony bryt z resztą żagla

Rozprute szwy należy idealnie oczyścić z porozcinanych nici. Trzeba bardzo uważnie wyciąć uszkodzony bryt w taki sposób, żeby zostawić odpowiedni margines do doklejenia i wszycia nowego monofilmu.

Pozostaje wyciąć nowy panel folii, który należy idealnie odwzorować na podstawie starego, zachowując marginesy do podklejenia i zeszycia .

Miejsce wszycia monofilmu w kieszeń masztową. Potrzebna jest do tego maszyna ze specjalnym ściegiem.

A oto ponownie wszyta kieszeń listwy.

Wzmocnione szwy przy napinaczu listew oraz wzmocnienia przy kieszeni masztowej również wymagają użycia maszyny ze specjalnym ściegiem.

Dwa podstawowe ściegi do szycia żagli ZIG ZAK i trójskok z między ściegiem

Nici 100% poliester odporne na wodę i UV.

Trochę narzędzi.
Opis wydaję się prosty, ale w praktyce nie jest to wcale prosta sprawa. Należy pamiętać, że producent poświęcił mnóstwo czasu na zaprojektowanie i przetestowanie żagla. Każde odstępstwo w kształcie wymienianej paneli folii lub nieprawidłowe wszycie jej do pozostałej części żagla, będzie skutkowało pogorszeniem osiągów żagla problemy w taklowaniu i możliwość uszkodzenia kieszeni masztowej, lub kieszeni listwy. Życzę pomyślnych wiatrów i może udanych prób naprawy wszak do odważnych świat należy.
Tekst & foty & naprawa Jerry200 - Grzegorz Szatkowski z Płocka
Pytania: jerry200@op.pl
www.surfomania.pl