Aktualności

North Sails Slalom Race

North Sails przedstawia długo oczekiwany żagiel race. Technologia wykonania i użyte w nim rozwiązania techniczne mogą tłumaczyć, dlaczego tak długo czekaliśmy na jego premierę. Oto pierwszy żagiel z pompowaną komorą w kieszeni masztowej! Poniżej zamieszczamy bardziej szczegółowy opis producenta:  

Całkowicie nowy żagiel zaprojektowany od podstaw dla bezkompromisowych zawodników slalomowych. Gdziekolwiek się ścigasz, od PWA, Defi Wind do następnego celu przed tobą, jedynym czynnikiem, który spowolni te żagle, będziesz prawdopodobnie Ty. North Slalom Race jest szybki, mocny i ultra reaktywny w rękach. Zastosowano w nim rewolucyjne technologie i innowacje w windsurfingu, w tym jednolitą kieszeń masztową, która dzięki bezszwowej konstrukcji tworzy strukturalną całość z resztą żagla. Nowy system air cam, w połączeniu z dzielonymi kieszeniami i listwami, stabilizuje moc ciągu i sprawia, że jesteś jeszcze szybszy. 

Profil

Slalomowy profil kształt żagla, wraz z głębokim profilem i skręconą sekcją górną, daje maksymalny napęd, przyspieszenie i prędkość maksymalną, pozwalając Ci zamienić każdy powiew wiatru w prędkość, na wszystkich kursach żeglugi. Żagiel, który napędza Cię do maksymalnej prędkości, stawiając Cię na granicy kontroli. Przejście z głębokiego profilu do skręconej górnej sekcji jest dość radykalne, co pozwala żaglowi oddychać i przyspieszać, ale nadal oferuje żywiołowe czucie w rękach. Żagiel jest podtrzymywany przez 6 listew (rozmiary 5.2 & 6.0) lub 7 listew (rozmiary >6.8), w zależności od rozmiaru. Zastosowanie Air cam pozwala na szybsze i bardziej efektywne wykonywanie manewrów oraz pomaga w lepszej taktyce na zwrotach. Żagiel opracowany na wyścigi i każdy kąt kursu.

Technologia 3Di Molded

Formowanie żagli w 3D determinuje ich kształt. Oznacza to, że możemy nadać żaglom nieograniczony kształt lub skręt bez ograniczenia do pozycji listew. Warstwy 3Di mogą płynnie przechodzić z grubszych części, aby utrzymać napięcie i wytrzymać uderzenia, do innych obszarów w żaglu, które są cieńsze, lżejsze i bardziej miękkie. W przypadku żagli Race lub Foil, wykorzystaliśmy tą rewolucyjną technologię do granic możliwości, ponieważ możemy teraz zbudować zarówno kieszeń masztową jak i korpus żagla jako jeden element. Pozwala to na precyzyjne zdefiniowanie profilu, płynne przejście z kieszeni masztowej do korpusu i stworzenie żagla, który strukturalnie pracuje jako całość. 3Di Molding zapewnia nieograniczoną precyzję w tworzeniu żagli, niezrównaną w świecie windsurfingu.

Carbon Dyneema Aramid

Najlepsze żagle są tworzone przy użyciu starannie zaprojektowanej mieszanki najlepiej działających materiałów. Dlatego właśnie w żaglach 3Di Race stosujemy kompozyt Carbon Dyneema Aramid. Dyneema jest do 15 razy bardziej wytrzymała niż stal. Ma bardzo wysoką absorpcję energii i bardzo niską rozciągliwość. Jest niezwykle odporna na ścieranie, wilgoć i UV. Aramid jest tym, co łączy wszystkie włókna Dyneemy razem. Dodatek węgla poprawia reaktywność żagli dedykowanych na płaską wodę. Efektem końcowym jest kompozytowy żagiel, który może być precyzyjnie formowany w 3D z jednego kawałka bez monofilmu (z wyjątkiem okna). Jest bardzo mocny i oferuje bardzo bezpośrednie odczucie. Natychmiast przekształca podmuch wiatru w ciąg do przodu za jednym pociągnięciem nadgarstka.

Air Cam

Air Cam firmy North Windsurf to pierwsza znacząca innowacja w windsurfingowych  kamberach od lat 90-tych. Dzięki zastosowaniu technologii nadmuchiwanych komór w żaglu windsurfingowym, udało nam się idealnie dopasować do zamierzonego profilu skrzydła. Air Cam poprawia przepływ powietrza, usprawnia profil oraz stabilność. Ponieważ komora w kieszeni masztowej składa się wyłącznie z powietrza, żagiel jest super lekki, co skutkuje bezwysiłkową rotacją i natychmiastową jazdą, kiedy przechodzisz na przeciwny hals. Na trasie wyścigu masz dzięki temu wyższy poziom taktyki, ponieważ możesz łatwiej obracać żaglem, przyspieszać szybciej i zamieniać zwroty w kluczową przewagę. Z powietrzem w kieszeni liku przedniego starty na wodzie stają się łatwiejsze. Miękka rotacja Air Cam redukuje nadmierne zużycie regatowych masztów, poprawiając ich ogólną trwałość.

Zintegrowane wzmocnienia materiałowe

Kompozyt 3Di Carbon Dyneema Aramid jest nakładany na żagiel w postaci taśm, które są przeplatane i termoformowane razem w jednoczęściowy żagiel. Taśmy te są ustawiane w dowolnej orientacji, a także układane warstwowo w obszary wzmocnień, gdzie jest to wymagane. Odbywa się to bez użycia paneli i szwów. Przejście od wzmocnionego obszaru dolnej części stopy i rogu szotowego żagla, do lekkiej głowicy odbywa się płynnie na poziomie mikroskopijnym. Precyzyjne użycie odpowiedniej ilości materiałów w odpowiedniej orientacji skutkuje żaglem, który jest zarówno lżejszy jak i mocniejszy niż jakikolwiek inny żagiel windsurfingowy.

Zintegrowane kieszenie na listwy, listwy dzielone

Pomiędzy warstwami żagla używamy specjalnego materiału, układanego maszynowo, aby stworzyć kieszenie na listwy. Nie ma w nich szwów, nie ma paneli do łączenia, nie ma żadnego szycia. Materiał łączy się z włóknami Dyneema Aramid, ale nie łączy się z sobą. Dzięki temu żagiel ma w 100% bezszwowy i ciągły układ włókien z w pełni zintegrowanymi kieszeniami na listwy. Ta technologia jest posunięta o krok dalej we wszystkich żaglach na płaską wodę, ponieważ kieszenie na listwy przechodzą płynnie z jednego kawałka w korpusie, do dwóch kawałków po obu stronach komory powietrza w kieszeni masztowej, maksymalizując wydajność i przepływ powietrza. Złożona technologia materiałowa z inteligentnym rezultatem.

Napinacz listew Rock-it

Windsurferzy zazwyczaj poświęcają wiele uwagi kombinacji masztu i żagla, i słusznie. Jednakże listyw są często zaniedbywane, ponieważ są już zainstalowane w żaglu. Jednak posiadanie dobrych listew jest tak samo ważne jak dobry maszt. Listwy tworzą szkielet żagla. Muszą oddychać, uginać się i reagować w żaglu, tak jak robi to maszt. Wszystkie żagle Race & Foil są wyposażone w wysokoprocentowe węglowe Pro Battens. Listwy w najgłębszej części żagla, gdzie generowany jest największy ciąg, są wyraźnie zwężone i progresywne. Charakteryzują się większą wytrzymałością i niższą wagą niż tradycyjne listwy wieloczęściowe. Traktuj je jako „mini maszty”. Im lepszy maszt tym lepszy żagiel. W swoim Race Sail masz najlepsze listwy jakie mogliśmy wyprodukować. Będą one współdziałać w harmonii z masztem, pozwalając żaglowi pracować na maksimum swoich możliwości.

EZ Clew

Z EZ Clew nie ma znaczenia czy jeździsz na falach czy na zawodach. Jest on kompatybilny z systemem loop-loop-go twoich żagli lub z bardziej konwencjonalnymi remizkami. Niezależnie od bomu, taklowanie jest zawsze perfekcyjne.

North Sails Slalom Race dostępny jest w rozmiarach 5.2, 6.0, 6.8, 7.7 i 8.6. Ceny w zależności od rozmiaru wynoszą od 1699€ do 1899€. 

Źródło: https://northwindsurfing.com

1 komentarz

1 komentarz

  1. Pingback: North Free Race 7.7 – pierwsze wrażenia | Windsurfing.pl

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top