Aktualności

NeilPryde – skrzydła na sezon 2026

NeilPryde wprowadza na rynek czwartą generację skrzydeł do wingfoila, obejmującą pięć modeli: FLY IV, FLY IV PRO, FIREFLY, FIREFLY PRO oraz FIREFLY PRO SL. Skrzydła przygotowane na sezon 2026 stanowią rozwinięcie dotychczasowych projektów marki, opartych na inżynieryjnych założeniach Nils’a Rosenblada oraz testach zespołu R&D. Konstrukcje bazują na sprawdzonych materiałach i uwzględniają specyficzne wymagania aerodynamiczne, co przekłada się na szereg modyfikacji technicznych niewidocznych na pierwszy rzut oka, ale istotnych z punktu widzenia charakterystyki pracy skrzydła.

FLY IV – szybki freeride


Model FLY IV został przeprojektowany z myślą o osiągach upwind i downwind. Zastosowano nową geometrię krawędzi natarcia w celu zwiększenia sztywności bez konieczności poszerzania jej średnicy. W większych rozmiarach skrócono rozpiętość skrzydła, co ułatwia kontrolę. Wprowadzono również pojedynczy uchwyt mono handle, redukujący masę i upraszczający pracę dłoni. Profil skrzydła odpowiada teraz geometrii FLY IV PRO. Konstrukcja obejmuje dostosowane naprężenie poszycia, kompaktowy współczynnik wydłużenia oraz zróżnicowane materiały w czaszy.

FLY IV PRO – regatowy potencjał


FLY IV PRO wykorzystuje w krawędzi natarcia oraz w tubie poprzecznej materiały Aluula Aeris i Aluula Aeris X, co pozwoliło zastosować cieńszą, a jednocześnie sztywniejszą strukturę. Gruntowne przeprojektowano geometrię skrzydła, opierając się na doświadczeniach wyścigowych. Zmniejszono rozpiętość oraz zwiększono naprężenie poszycia. Rozkład sił nośnych został odpowiednio wyrównany, a optymalizacja profilu umożliwia pracę przy szerokim zakresie kątów natarcia. Zastosowano również modułowe, warstwowe podejście do materiałów czaszy.

FIREFLY – freeride’owy allround


FIREFLY pozostaje konstrukcją przeznaczoną do codziennego freeride’u, z uwzględnieniem pływania na niewielkiej fali i rekreacyjnych skoków. W najnowszej wersji zmodyfikowano naprężenie oraz kształt poszycia w całym zakresie rozmiarów, co wpłynęło na precyzję reakcji i efektywność pompowania. Skrzydło posiada wzmocnioną krawędź natarcia, wielowarstwowe materiały w czaszy oraz sztywniejsze łączenie z bomem na tubie poprzecznej, odpowiedzialne za przenoszenie mocy.

FIREFLY PRO – freestyle i wyższy poziom freeride’u


W modelu FIREFLY PRO poprawiono sztywność i reaktywność skrzydła poprzez usztywnienie łączenia tuby poprzecznej z bomem oraz nowego, lekkiego materiału w strefie końcówek tuby głównej. Udoskonalona konstrukcja Aerotex w krawędzi natarcia wpływa na bezpośrednie przekazywanie obciążeń i wytrzymałość. Całość opiera się na założeniach projektowych wersji bazowej FIREFLY, jednak przystosowanych do bardziej dynamicznego stylu pływania.

FIREFLY PRO SL – ultralekkie skrzydło na słaby wiatr


FIREFLY PRO SL przenosi cechy FIREFLY PRO do trzech największych rozmiarów, koncentrując się na minimalizacji masy i reaktywności w warunkach bardzo słabego wiatru. Zastosowano te same zmiany konstrukcyjne co w FIREFLY PRO: usztywnione łącznie z bomem na tubie poprzecznej, lekkie materiały na końcówkach oraz udoskonalenia Aerotex w krawędzi natarcia. Dodatkowo wprowadzono specjalne tkaniny redukujące przemieszczanie się środka ciężkości i poprawiające efektywność przejścia z pompowania do ślizgu. Konstrukcja zachowuje geometrię FIREFLY PRO, ale w wersji zoptymalizowanej pod możliwie niską wagę.

Źródło: https://www.neilpryde.com. Dostępność i ceny nowych modeli skrzydeł NeilPryde’a można sprawdzić na stronie polskiego dystrybutora: Easy-surfshop.pl 

Napisz komentarz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top