Aktualności

FreeWing Air V5 2025

Powiązana ze Starboardem marka FreeWing zaprezentowała swoje najnowsze skrzydło do wingfoila – model Air V5. To rozwinięcie dotychczasowej serii, oferujące jeszcze większą kontrolę, stabilność oraz wytrzymałość. Nowe materiały i przemyślana konstrukcja mają zapewniać najwyższy poziom wydajności i komfortu na wodzie.

Zaawansowane materiały dla lepszej wydajności

Skrzydło Air V5 zostało zaprojektowane z myślą o optymalnym połączeniu sztywności, trwałości i lekkości. Przednia część czaszy wykonana jest z elastycznego materiału Code 95, zapewniającego płynniejszą i bardziej naturalną reakcję na sterowanie. Reszta powierzchni używa unikalnego materiału Ultra X – tkaniny poliestrowej z siatką Ultra PE oraz lekką warstwą filmu ochronnego. Ta kombinacja gwarantuje maksymalną sztywność i odporność na rozdarcia, co znaczenie wydłuża żywotność skrzydła.

Lepsza widoczność i komfort użytkowania

Air V5 posiada zoptymalizowane okna, które zapewniają doskonałą widoczność przy jednoczesnym ograniczeniu ich rozmiaru. Główne okno w środku skrzydła pozwala na kontrolę sytuacji pod wiatr, natomiast przednie okno pomaga unikać kolizji. Dodatkowo poprawiono napięcie czaszy, co zapewnia bardziej zbalansowaną jazdę, a nowe listwy usztywniające redukują trzepotanie tkaniny, sprawiając, że cała sesja na wodzie staje się niemal bezgłośna.

Wytrzymała i stabilna konstrukcja

Air V5 wykorzystuje system Gradient Load Airframe, gdzie zastosowano jasne materiały, ograniczające przegrzewanie się skrzydła w wysokich temperaturach. Kluczowe elementy konstrukcyjne, takie jak tuby poprzeczne, wykonane są z wytrzymałego Dacronu o gramaturze 160 g i 260 g w centralnej części, co dodatkowo poprawia stabilność i trwałość.

Ergonomiczny karbonowy bom i ulepszona rączka flagowa

Standardowym elementem Air V5 jest lekki i wytrzymały karbonowy bom. Nowa konstrukcja obejmuje przedni uchwyt pistoletowy oraz ergonomiczny uchwyt o średnicy 23 mm, pokryty miękkim materiałem dla lepszego komfortu i kontroli. Ponadto, udoskonalona rączka flagowa jest teraz lżejsza i sztywniejsza, co pozwala na lepsze panowanie nad skrzydłem w trybie „flaga”.

Zaawansowany system pompowania i optymalna geometria

Nowy system pompowania pozwala na osobne pompowanie krawędzi natarcia i tuby poprzecznej, co daje użytkownikowi pełną kontrolę nad sztywnością skrzydła. Wprowadzono także kąt wzniosu skrzydła (dihedral) 125°, co ułatwia manewrowanie, szczególnie przy wykonywaniu zwrotów i utrzymywaniu mocy skrzydła.

Nowe akcesoria i warianty rozmiarowe

Air V5 dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych – niebieskiej i czerwonej. Standardowe rozmiary wynoszą od 2.5 do 6.0 m², natomiast dla wersji przeznaczonej na słabszy wiatr (Lightwind) dostępne są modele o powierzchni 7.0 i 8.0 m², które mają dodatkowe poprzeczne tuby dla lepszego profilu i stabilności. Nowy model wyposażono także w praktyczną smycz biodrową, która poprawia bezpieczeństwo i pozwala na swobodną obsługę skrzydła w krytycznych sytuacjach.

Źródło: https://freewing.world

Napisz komentarz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top