Aktualności

North Nova Pro 2024

Błyskawiczny rozwój skrzydeł do wingfoila nie zwalnia tempa. Po serii udoskonaleń w dziedzinie użytych materiałów, gdzie tradycyjne canopy zastępowane jest przez coraz bardziej wymyślne laminaty, nastał trend na rozwiązania, dotyczące możliwości wymiany uchwytów. W tym sezonie największy efekt „wow” serwuje nam North w najnowszym modelu wyczynowego skrzydła Nova Pro

Główną niespodzianką w premierowym wingu Northa jest system o nazwie ShiftLock Modular Track Mounting, pozwalający na łatwy montaż sztywnych uchwytów w dowolnym miejscu na ciekawie skonstruowanej szynie, wbudowanej w tubę poprzeczną. Nie tylko standardowych uchwytów, ale też jednoczęściowego, długiego bomu, lub krótszych uchwytów, dobieranych wedle własnego uznania. Tak swój pomysł opisuje producent: 

ShiftLock to nowoczesne podejście do systemu Bolt Rope, stosowanego w żeglarstwie – najbardziej popularnej i wytrzymałej metodzie mocowania żagla do masztu. Przystosowaliśmy tę metodę do wingfoila, używając podwójną szynę bolt-rope. Aby udowodnić siłę i wytrzymałość systemu, przeprowadziliśmy testy obciążenia cyklicznego oraz na wodzie. Przez dwa lata nie zanotowaliśmy żadnej awarii ani nadmiernego zużycia. ShiftLock ma nośność znacznie przekraczającą 710 kg. Dodatkowo, zachowaliśmy niską wagę systemu. Dwa uchwyty ShiftLock Carbon (z torami) o długości 500 mm są lżejsze od dwóch standardowych uchwytów o długości 500 mm. Sztywne uchwyty Carbon ShiftLock (sprzedawane osobno) reagują natychmiast na Twoje działania, podczas gdy miękkie końcówki TPU uchwytów pomagają chronić Ciebie i Twoją deskę. Dostępne są cztery długości uchwytów, od pojedynczego bomu 1100 mm do uchwytów o długości 500, 400 i 250 mm.

Sposób działania i montażu systemu ShiftLock najlepiej obrazuje ten oto film: 

Na tym nie technicznych ciekawostek. W modelu Nova Pro znajdziemy m.in.: 

• sztywniejszą i bardziej reaktywną ramę nośną skrzydła (szyna ShiftLock dodatkowo usztywnia tubę poprzeczną)

• sztywniejszy materiał Matrix Canopy w obszarach największego obciążenia, podczas gdy w przedniej części 1/3 powierzchni nośnej wykonana jest z lżejszego materiału N-HTRS. W porównaniu z tradycyjną powierzchnią nośną, Matrix jest 2,5 razy mocniejszy w kierunku 0/90 stopni i 5 razy mocniejszy w kierunku skośnym 45 stopni. Mocniejszy materiał zapewnia większą integralność strukturalną skrzydła, dzięki czemu może ono zachować zaprojektowany kształt przez dłuższy czas, zwłaszcza w warunkach przeciążenia. 

• North Sails słynie z wykorzystywania technologii 3Di w swoich żaglach regatowych. Dążąc do zwiększenia sztywności w nadmuchanej ramie, North wprowadził ten sam materiał do skrzydła Nova Pro za pomocą nowej opatentowanej technologii Carbon UDi. W strategicznych obszarach o wysokim obciążeniu umieszczone są taśmy węglowe UD, zapobiegające odkształceniom końcówki skrzydła i zapewniające zachowanie lekkości i reaktywności skrzydła.

• North Nova Pro ma zapewniać dużą moc ciągu, dzięki większemu napięciu na krawędziach spływu, jednocześnie komfortową lekkość prowadzenia oraz wybaczający kąt natarcia. Producent zachwala też znaczną łatwość wykonywania takich manewrów jak sztag, dzięki zdolności skrzydła do utrzymywania ciągu w górę, bez tendencji do opadania końcówki. Co ma też wpływać na doskonałe noszenie podczas skoków. 

North Nova Pro dostępny jest w rozmiarach od 2.9 do 6 m2. Ceny detaliczne skrzydeł wynoszą od 4949 zł do 6079 zł – aktualną dostępność sprawdzicie na stronie polskiego dystrybutora: https://hydrosfera.pl/pl/p/Wing-North-2024-Nova-Pro-White/31890

Źródło: https://northkb.com 

Napisz komentarz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

To Top