Krzysiek 2013-11-22 15:19, Krzysiek

North Sails WARP F2014




Firma North Sails przedstawiła następcę swojego wyczynowego modelu race - WARP F2014. I tłumaczy, dlaczego najnowszy żagiel wcale nie będzie szybszy od poprzednika. Przynajmniej w dużych rozmiarach.



W czasach, gdy większość materiałów reklamowych jest powieloną kalką „będzie szybciej, lepiej i w ogóle naj naj naj”, podejście Northa do promocji swojego żagla jest dość nietypowe. Choć bardzo rozsądne. Dlaczego?



W opisówce najnowszego WARPa znajdziemy listę punktów, na jakich skupił się Kai Hopf, projektant Northa, by ulepszyć potencjał kolejnego modelu. Tym razem nacisk położono na większe rozmiary i przeniesiono uwagę z osiągów prędkości na siłę ciągu i przyspieszenie. Nowy WARP nie będzie zatem tak szybki jak model 2013, ale ma stać się znacznie wydajniejszą bronią w rękach wyczynowych zawodników. Kai Hopf doszedł do wniosku, że w regatach slalomowych sama końcowa prędkość żagla jest najmniej istotna. Po prostu odległości pomiędzy bojkami są zbyt krótkie, aby czynnik ten odgrywał główną rolę. W slalomie najczęściej decyduje start i przyspieszenie po zwrocie. O czym pewnie nie raz przekonał się każdy windsurfer, startujący nawet w amatorskich regatach. I takie też mają być WARPy 2014 w rozmiarach od 7.0 m w górę - silny ciąg oraz duże przyspieszenie to ich główne zadanie.



Inaczej sprawa wygląda w przypadku mniejszych rozmiarów, od 6.3 w dół. Tutaj nadal użytkownicy regatowych North’ów mają mieć możliwość cieszenia się maksymalnymi osiągami czy to w slalomie czy speedsurfingu.

WARP 2014 będzie dostępny w następujących rozmiarach: 5.2 | 5.7 | 6.3 | 7.0 | 7.8 | 8.6 | 9.2 | 9.6

http://www.north-windsurf.com  
Podobne artykuły:

Wasze komentarze

Katalog sprzętu

HOT

Spoty

Planujesz wyjazd na deskę? W naszej bazie znajdziesz atrakcyjne miejsca.