Krzysiek 2011-03-15 00:03, Krzysiek

Bomy X9 Neil Pryde'a 2011


Karbonowa seria bomów X9 doczekała się kolejnej modernizacji. Tym razem Neil Pryde skoncentrował się na tylnej końcówce i wyposażył swoje najbardziej wyczynowe bomy w nowe jednoczęściowe noki. Teraz wszystkie węglowe modele X9 (wave, slalom i race) mają być jeszcze lżejsze i sztywniejsze. Każdy z nich wyróżnia się prostokątnym, szerokim kształtem noku, na którym nie znajdziemy żadnych zbędnie wystających śrubek, knag czy bloczków. Wszystko zostało starannie "wtopione" w węglową konstrukcję.


Najwęższym bomem z całej serii jest model wave. Dzięki znacznej szerokości końcówki bomu, dalszy kształt rur można już było wyraźnie zwęzić. Tak więc mimo bardzo szerokiego noku, projektantom Pryde'a udało się stworzyć jeden z najwęższych bomów na rynku. Ma to bezpośredni wpływ na komfort trzymania pędnika i lepsze wyczucie żagla.


Bomy slalomowe są już szersze. Posiadają specjalnie zaprojektowany nok pod kątem współpracy z nowymi żaglami z wciętymi rogami szotowymi. Większa szerokość tylnej części bomu zostawia sporo miejsca na dodatkowy profil slalomowego żagla.


W bomach race X9 znajdziemy zdecydowanie najszersze noki. Muszą takie być, aby swobodnie udostępnić przestrzeń potężnym żaglom do formuły. Jest to najsztywniejsza konstrukcja Pryde, z niesamowicie cienkim i aerodynamicznie wyprofilowanym kształtem noku. W końcówce bomu wbudowano też specjalny system bloczków, ułatwiający wybieranie rogu szotowego żagla.

Cen tych zabawek niestety nie znamy, ale może to i lepiej… :)
Podobne artykuły:

Wasze komentarze

Katalog sprzętu

HOT

Spoty

Planujesz wyjazd na deskę? W naszej bazie znajdziesz atrakcyjne miejsca.